اشعیای پیامبر، یکی از پیامبرانی است که پیشگویی های زیادی در نوشته هاش شده و قسمت عظیمی ازین پیشگویی ها در مورد مسیح موعود
هستش(از جمله باکره بودن مادرش، محل تولدش، محل بزرگ شدنش و همچنین لقب
هایی که مردم به او خواهند داد). اما فصل 53 اشعیا شاید دومین رتبه رو در
پیشگویی ها درباره مسیح موعود داشته باشه(بعد از فصل 22 مزامیر داوود). این
فصل در مورد قوم بنی اسرائیل و قبول نکردن مسیح از سمت آنها و قربانی شدن
مسیح موعود هست و همچنین مظلوم واقع شدن مسیح و دهان بازنکردن او برای دفاع
از خودش درست مانند بره ای که برای قربانی به کشتارگاه برده میشه. پیشنهاد
میکنم خودتون این فصل رو کامل بخونید. ترجمه زیر، ترجمه پارسی قدیم هستش و
میتونید از سایت پروژه کلمه به صورت رایگان این ترجمه رو بخونید و حتی فایل صوتی هم دارند برای کسایی که تنبلیشون میشه بخونند.
یک سوالی که خواننده ها شاید در ذهنشون ایجاد بشه این هست که چرا این
پیشگویی ها زمان حالت گذشته رو دارند، دلیلش اینه که پیامبرها معمولا
اتفاقات آینده رو در خواب می دیدند و خواب ها رو به صورت نوشته درمیاوردند و
برای کسی که این خواب رو دیده و داره تعریف میکنه، مسلما حالت گذشته داره.
این در مورد پیشگویی های یوحنی در مکاشفات یوحنی، آخرین کتاب مقدس هم صدق
میکنه. البته بعضی جاها هست که خداوند مستقیم با پیامبر صحبت میکنه و خبر
از چیزی میده که در آینده اتفاق خواهد افتاد و خوب در این وضعیت پیشگویی ها
کاملا مشخصه و در حالت آینده نوشته شده.
اشعیا - فصل 53
1
كیست كه خبر ما را تصدیق نموده وكیست كه ساعد خداوند بر او منكشف
شده باشد؟2 زیرا به حضور وی مثل نهال و مانند ریشه در زمین خشك
خواهد رویید. او را نه صورتی و نه جمالی میباشد. و چون او را
مینگریم منظری ندارد كه مشتاق او باشیم.3 خوار و نزد مردمان مردود و
صاحب غمها و رنج دیده و مثل كسی كه رویها را از او بپوشانند و خوار
شده كه او را به حساب نیاوردیم.4 لكن او غمهای ما را بر خود گرفت
و دردهای ما را بر خویش حمل نمود. و ما او را از جانب خدا زحمت
كشیده و مضروب و مبتلا گمان بردیم.5 و حال آنكه به سبب تقصیرهای
ما مجروح و به سبب گناهان ما كوفته گردید. و تأدیب سلامتی ما بر وی
آمد و از زخمهای او ما شفا یافتیم.6 جمیع ما مثل گوسفندان گمراه
شده بودیم و هریكی از ما به راه خود برگشته بود و خداوند گناه جمیع
ما را بروی نهاد.7 او مظلوم شد امّا تواضع نموده، دهان خود را
نگشود. مثل برهای كه برای ذبح میبرند و مانند گوسفندی كه نزد پشم
برندهاش بیزبان است همچنان دهان خود را نگشود.8 از ظلم و از
داوری گرفته شد. و از طبقه او كه تفكّر نمود كه او از زمین زندگان
منقطع شد و به جهت گناه قوم من مضروب گردید؟9 و قبر او را با
شریران تعیین نمودند و بعد از مردنش با دولتمندان. هرچندهیچ ظلم نكرد
و در دهان وی حیلهای نبود.10 امّا خداوند را پسند آمد كه او را
مضروب نموده، به دردها مبتلا سازد. چون جان او را قربانی گناه
ساخت، آنگاه ذریت خود را خواهد دید و عمر او دراز خواهد شد و مسرّت
خداوند در دست او میسّر خواهد بود.11 ثمره مشقّت جان خویش را خواهد
دید و سیر خواهد شد. و بنده عادل من به معرفت خود بسیاری را عادل
خواهد گردانید زیرا كه او گناهان ایشان را بر خویشتن حمل خواهد
نمود.12 بنابراین او را در میان بزرگان نصیب خواهم داد و غنیمت را
با زورآوران تقسیم خواهد نمود، به جهت اینكه جان خود را به مرگ
ریخت و از خطاكاران محسوب شد و گناهان بسیاری را بر خود گرفت و برای
خطاكاران شفاعت نمود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر